Vacature:

Financial Accountant Land ‘s-Heeren

Voor Land ’s-Heeren zijn wij op zoek naar een gedreven en energieke Financial Accountant (FT of PT) voor invulling van een sterk gevarieerde rol op het vlak van finance.

Wat ga je doen?

Deze vacature betreft een dubbelrol: aan de ene kant ben je als Financial Accountant betrokken bij Land ’s-Heeren, een dynamische en onafhankelijke projectontwikkelaar die zich richt op het risicodragend ontwikkelen van voornamelijk woning- en utiliteitsprojecten.  Aan de andere kant ben je betrokken bij het moederbedrijf van Land ’s-Heeren, de Rienev Groep met belangen in bouwondernemingen, een vastgoedportefeuille en een aantal investeringen.

Binnen Land ‘s-Heeren ben je actief in een breed takenpakket binnen een gedreven en divers team.  Je opereert direct onder de algemeen directeur, samen in een klein team met twee projectontwikkelaars.  Deze drie collega’s ontlast je zoveel mogelijk op financieel-administratief gebied.  Zo houd je je bezig met de voorbereiding en het leiden van financiële projectbesprekingen, (het voorbereiden van) maandrapportages, debiteuren/crediteuren beheer en het opstellen van liquiditeitsprognoses.  In deze kleine en slagvaardige organisaties ben je verder actief op alle aspecten die samenhangen met het voeren van de dagelijkse administratie.  Door uit te blinken in je werkzaamheden op financieel-administratief vlak speel je je collega’s die zich bezig houden met de projectontwikkeling zoveel mogelijk vrij, zodat zij weer kunnen uitblinken in hun vak.  Hierbij is affiniteit met het ontwikkelen en beheren van vastgoed een mooie pré maar het accent van deze positie ligt nadrukkelijk op het financieel-administratieve domein.  Het mooie van deze rol is dat je, op basis van lerend vermogen en gewekt vertrouwen, op steeds meer zwaarte kan rekenen voor wat betreft je financiële en administratieve werkzaamheden.

Je primaire taken en verantwoordelijkheden beslaan meer in detail het volgende:

  • Het feitelijk verzorgen van de dagelijkse financiële administratie, het opstellen van de maand- en jaarafsluiting en verzorgen van (andere) managementrapportages;
  • Het opstellen en bijhouden van liquiditeitsoverzichten, het periodiek verschaffen en toelichten van je relevante inzicht op dit punt en het bewaken en inregelen van de kaspositie;
  • Het controleren, aansluiten en specificeren van diverse grootboekrekeningen en maken van (loon)journaalposten;
  • Het geven van ondersteuning bij het opmaken van diverse jaarrekeningen en publicatiestukken en ondersteuning bij of het doen van fiscale aangiftes;
  • Het adviseren op of bieden van ondersteuning bij fiscale vraagstukken.

Doordat je werkt bij een projectontwikkelaar ben je verder betrokken bij zaken als het geven van ondersteuning bij het aantrekken van financiering voor ontwikkelprojecten en het ondersteunen/begeleiden van notariële processen bij de aan- en verkoop van ontwikkelobjecten.

Voor de Rienev groep speel je ook een belangrijke rol bij het voeren van de dagelijkse administratie.  Zo houdt je je bezig met:

  • De dagelijkse administratie: het boeken van de diverse mutaties, het bijhouden van de bank en voorbereiden van betalingen en debiteuren- en crediteurenbeheer;
  • Het opstellen van maandrapportages, inclusief frequent contact met externe betrokken partijen en met een kritische blik op kwaliteit en consistentie, gevolgd door het opstellen van de maandelijkse consolidatie;
  • Het opstellen en aanleveren van liquiditeitsoverzichten en -begrotingen;
  • Het aanleveren van documentatie en relevante overzichten voor het verzorgen van de (respectievelijke) jaarrekening(en);
  • Het compleet voorhanden en up to date houden van het contractenregister voor alle overeenkomsten waar de Rienev Groep bij betrokken is (RC’s, huuroverenkomsten, kredietovereenkomsten, etc).  Als contractbeheerder geef je aan wanneer niet volgens een overeenkomst wordt gehandeld en zie je toe op het uitvoeren van gepaste actie.

Op genoemde punten speel je een communicerende rol richting de meest belangrijke stakeholder van de Rienev groep.  Je weet hierbij hoofdlijnen maar ook individuele items waar nodig te signaleren en in de juiste context met de stakeholder te bespreken.  Ook ben je in staat om om te gaan met de investeringen van de Rienev Groep.  Dit alles doe je binnen een mandaat dat zal worden gebaseerd op basis van samenwerken in vertrouwen en het gebruik van je ervaring en kennis van zaken.

Verder speel je een actieve rol ten aanzien de vastgoedportefeuille van de Rienev Groep.  Ook hier ben je in de lead voor wat betreft het zelf voeren van de administratie en het contractenregister zodat de portefeuille rendeert en risico’s worden voorkomen of voldoende worden beheerst.  Je rapporteert hierbij rechtstreeks aan het Hoofd Vastgoed van de Rienev Groep, waarbij deze aan de hand van jouw input de juiste strategische beslissingen kan nemen.

Wie ben je, wat laat je zien en wat staat daar tegenover?

Voor deze dubbelrol voel je je voldoende thuis in het vakgebied van administratie en financiële verslaggeving.  Je bent flexibel in de manier waarop je omgaat met de beide kanten van de dubbelrol en bent in staat om snel te schakelen, verbanden te leggen en de juiste financiële informatie uit de hiervoor relevante bronnen te putten.  Ook ben je organisatie- en mens-sensitief en ben je in staat om discreet op te treden, waar nodig.

Gezien het dynamische karakter van Land ‘s-Heeren en de Rienev Groep vind je het leuk om mee te denken over verbetermogelijkheden en het optimaliseren van het administratieproces en daar dan ook zelf invulling aan te geven.  Ook vind je het leuk om bij gelegenheid bij te springen als het om meer operationele zaken gaat van Land ‘s-Heeren, zoals het bijwonen en ondersteunen van voorlichtingsavonden voor toekomstige bewoners van nieuwe projecten.

Voor je werkzaamheden voor de Rienev Groep heb je voldoende zwaarte in huis zodat je in staat bent om op analytische wijze met cijfers aan de slag te gaan en deze zo te vertalen dat de betrokken stakeholders op basis van jouw input beslissingen kunnen nemen die de belangen van de Rienev Groep aangaan.

Wat is vereist? Wat krijg je?
·         Je hebt een afgeronde HBO opleiding in een relevante richting (accountancy, bedrijfseconomie, finance & control),of een vergelijkbaar werk- en denkniveau;

·         Afhankelijk van vooropleiding, beschik je over minimaal 5 jaar relevante werkervaring, een accuraat cijfermatig inzicht en een integere opstelling;

·         Je hebt ervaring opgedaan in of affiniteit met projectontwikkeling en/of aspecten zoals die voorkomen in een divers familiebedrijf;

·         Je beschikt over voldoende kennis van Microsoft Office applicaties (mn. Excel) en idealiter heb je ervaring met Exact;

·         Je bent een teamspeler maar kunt zelfstandig ook goed uit de voeten.

·         Daarnaast ben je, zeker gezien de dubbelrol, flexibel bij de uitvoering van je werkzaamheden en kan je goed met druk omgaan.

·         Je woont in de regio Eindhoven-Tilburg-’s-Helmond.

·         Een uitdagende baan binnen een professionele en gezonde organisatie met een prettige, informele en collegiale werksfeer;

·         Meer dan voldoende ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei;

·         Een marktconform salaris, verdeeld over 13 periodes;

·         Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden;

·         Een mogelijke bonus in de vorm van een 14e periode;

·         Een fulltime dienstverband;

·         De mogelijkheid om op basis van samenwerken en goed vertrouwen zelf je agenda te beheren voor wat betreft de hoeveelheid vrije dagen.

Heb je interesse?

Zie jij jezelf als de ideale kandidaat voor deze uitdagende financiële functie?  Dan komen we graag snel met jou in contact door te solliciteren middels onderstaand formulier.  Wil je eerst meer informatie, neem dan contact op met Nikkel at Work, via Sam Abbing (06 3036 8851).

Interesse?

Vul je gegevens in onderaan de vacature.

Voor vragen of meer informatie kan je contact opnemen met Sam Abbing (06-3036 8851).

    Mail ons