Vacature:
Inleiding

Voor Aannemersbedrijf Van Rijswijck zoekt Nikkel at Work een Medior Controller die als onderdeel van een compacte finance organisatie mede zorg gaat dragen voor de dagelijkse financiële huishouding en projectadministratie van dit bouwbedrijf.  De Medior Controller zal ook gaan fungeren als interne bruggenbouwer op het vlak van bijvoorbeeld ERP, procesoptimalisatie en het verder klaarzetten van de financiële functie voor de continue groei die Van Rijswijck doormaakt.

Over Aannemersbedrijf Van Rijswijck

Aannemersbedrijf Van Rijswijck is een Brabants familiebedrijf dat al 90 jaar begrippen als vakmanschap, duurzaamheid, kwaliteit, ontwikkeling en hands-on teamwork hoog in het vaandel heeft staan.  Met zo’n 80 collega’s wordt ‘gebouwd’ aan mooie en uitdagende projecten op het gebied van nieuwbouw, onderhoud en renovatie binnen zowel utiliteits- als woningbouw.  Het feit dat wordt samengewerkt met opdrachtgevers die al tientallen jaren opdrachten laten uitvoeren door Van Rijswijck zegt genoeg over hoe dit aannemersbedrijf steeds met een groot hart voor de bouw projecten realiseert.

Over de vacature van Medior Controller

Als Medior Controller houd je je als spreekwoordelijke rechterhand van de Senior Controller op dagelijkse basis bezig met diverse topics die samenhangen met de financiële administratie.  Denk dan aan zaken als:

  • Het (toezien op) de juiste verwerking van in- en uitgaande facturen en het aandragen en uitvoeren van procesverbetering op dit vlak;
  • Diverse (voorbereidende) werkzaamheden in het kader van periodieke afsluitingen, inclusief ondersteuning richting de externe accountant;
  • Een correcte activaregistratie en beheer van activa;
  • Het bewaken van tussenrekeningen;
  • Het toezien op een correcte en goed te alloceren urenregistratie;
  • Ondersteuning bieden bij ad-hoc op te stellen financiële analyses; en
  • Het voorbereiden en controleren van de btw aangiftes.

Verder ben je actief betrokken bij het goed inrichten en optimaliseren van de projectadministratie, het uitvoeren van controles in dit kader en het opstellen en bewaken van projectrapportages.

In het kader van de projectadministratie ben je tot slot het aanspreekpunt en de aanjager voor alles wat te maken heeft met het ERP pakket dat binnen Van Rijswijck wordt gebruikt, BouwWorks.  Hierbij ga je ook actief het gesprek en de samenwerking aan met de projectleiders binnen het bedrijf om hen nog beter te laten werken met BouwWorks.  Door je op deze manier in te zetten krijgen de projectleiders meer de vinger achter waar ze financieel staan op door hen geleide projecten.  Tegelijk krijgen de Senior Controller en het management beter inzicht in hoe het bedrijf er van dag tot dag financieel voorstaat, waar rekening mee gehouden moet worden en waar mogelijk moet worden bijgestuurd.  Voor dit onderdeel van de rol werk je ook samen met extern betrokkenen die zich bezighouden met verdere ERP implementatie en doorontwikkeling.

In deze rol rapporteer je aan de Senior Controller en ben je onderdeel van een finance team van in totaal 4 collega’s.

Wat heeft Van Rijswijck jou te bieden?

  • Een omgeving waarin veel ruimte is voor jouw initiatief waar je vervolgens zelf opvolging aan kan geven. Hierbij werk je tegelijk aan je eigen ontwikkeling en aan die van de financiële functie binnen Van Rijswijck.  Waar nodig wordt je natuurlijk ondersteund met opleidingen en training;
  • Een salaris dat past bij je opleiding, ervaring en natuurlijk de rol die je in gaat vullen;
  • Arbeidsvoorwaarden conform de Bouw CAO (UTA);
  • Een full-time dienstverband, een 32-urige werkweek is eventueel bespreekbaar;
  • 30 vakantiedagen en 13 individuele budgetdagen (bij FTE);
  • Een fijne werkplek in een informele werkomgeving bij een familiebedrijf met continuïteit en toekomstperspectief.
  • Wat zoeken wij in de nieuwe Medior Controller ?

Voor de nieuwe Medior Controller van Van Rijswijck geldt het volgende:

  • Je hebt minimaal een HBO opleiding in een financiële of bedrijfseconomische richting afgerond of beschikt over een vergelijkbaar werk- en/of denkniveau;
  • Je beschikt over minimaal 3 jaar relevante werkervaring, je bent gewend aan werken met een projectadministratie en je bent analytisch scherp, met oog voor detail;
  • Je bent op je best als je samenwerkt en je bent positief-kritisch op de inhoud. Verder ben je communicatief sterk met een open en benaderbare houding;
  • Je weet het belang van finance goed en op een inlevende manier over de bühne te krijgen zodat je bij betrokken collega’s automatisch draagvlak creëert en samen toewerkt naar een perfecte projectadministratie;
  • Idealiter weet je het nodige van werken met BouwWorks en uiteraard ben je een kei in Excel;
  • Je beschikt over een goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal. Omdat Van Rijswijck veel in de Brainport regio werkt, is kennis van de Engelse taal mooi meegenomen.

Afsluitend

Heb je direct zin om verder te bouwen aan je loopbaan als financial, neem dan contact op via onderstaand formulier of door te bellen of mailen met Sam Abbing van Nikkel at Work via + 31 6 3036 8851 of sam@nikkelatwork.nl.

Interesse?

Vul je gegevens in onderaan de vacature.

Voor vragen of meer informatie kan je contact opnemen met Sam Abbing (06-3036 8851).