Vacature:

Voor Taxperience in Den Bosch zoekt Nikkel at Work een enthousiaste en gedreven Manager of Operations.

Inleiding

Lijkt het jou leuk om iedere dag met andere dingen bezig te zijn en tegelijkertijd mee te bouwen aan een ‘not so standard’ adviespraktijk?  Wil je bijdragen aan een praktijk waarin professionals binnen diverse disciplines in de zakelijke dienstverlening samenwerken om klanten en andere stakeholders steeds de meest passende en heldere oplossing te bieden?  Wil jij in die omgeving je draai vinden als spreekwoordelijke ‘linking pin’ en allerlei aspecten die zien op de bedrijfsvoering van deze praktijk resultaatgericht oppakken?  Wordt je hierdoor uitgedaagd en durf je dit aan? Dan ben jij de nieuwe Manager of Operations die Nikkel at Work zoekt voor Taxperience!

‘Not so standard’, dit staat voor Taxperience!

Bij Taxperience werkt een team van jonge en enthousiaste professionals met een fiscale, juridische of financiële insteek samen om met hun creatieve blik ‘not so standard’ oplossingen te bieden aan klanten die variëren van MKB tot multinational.  In deze dynamische en uitdagende adviespraktijk, met vestigingen in Den Bosch en Amsterdam, staan persoonlijke aandacht en een ondernemende mindset centraal.  Hierbij is sprake van korte en heldere lijnen waarbij medewerkers steeds die stap extra kunnen zetten om te komen tot het meest passende antwoord op iedere klantvraag.  Deze werkomgeving creëert meteen ook een setting waarin de medewerkers van Taxperience hun eigen ruimte voor groei kunnen bepalen, als team en als individu.

Wat wordt de rol van de nieuwe Manager of Operations?

  • Nikkel at Work is voor de rol van Manager of Operations op zoek naar iemand met de kenmerken van een Zwitsers zakmes:  je bedenkt voor letterlijk iedere uitdaging op jouw pad een passend ‘plan de campagne’ dat je vervolgens ook zelf uit gaat rollen, alleen of samen met hiervoor relevante collega’s.  Je hebt aldus steeds het passende gereedschap voorhanden!
  • Je werkt direct samen met de multidisciplinaire partnergroep en acteert in dit kader als schakel tussen de professionals die praktijk draaien, de ondersteunende collega’s en externe stakeholders, zoals leveranciers, banken, overheden etc.
  • Je houdt je zijdelings bezig met de inhoudelijke adviespraktijk maar door de kennis en ervaring die je hebt opgedaan in een soortgelijke omgeving weet je wel wat er speelt in een adviespraktijk en hoe je zo’n praktijk vanuit jouw rol als Manager of Operations iedere dag weer een stukje beter kan maken.  Je staat hiervoor nooit stil en je hebt steeds al je voelsprieten uitstaan binnen de diverse disciplines die Taxperience vormen.  Hierdoor kun je snel en breed optreden of juist voor gepaste rust zorgen.  In de hectiek van de dag schaak je graag op meerdere borden tegelijk en heb je voor alles wat op je pad komt de juiste aanpak voor het grijpen.
  • Meer in detail bestaan de werkzaamheden van de Manager of Operations uit, in willekeurige volgorde en niet uitputtend:
  • Over de gehele breedte van de praktijk van Taxperience ben je continu bezig met organisatorische en operationele verbetering. Je onderneemt hiervoor zelf initiatief, wordt hiertoe uitgedaagd door collega’s of acteert op aangeven van de partnergroep.  Bij de uitrol speel je primair zelf een belangrijke rol maar werk je -voor zover gepast en efficiënt- samen met al je collega’s binnen de organisatie.  ;
  • Je bent in de breedte betrokken bij de leveranciers die de praktijk van Taxperience ondersteunen met diensten op het vlak van ICT, ERP, PowerBI, cloud, kennistoegang, telefonie, etc. Je weet hiervoor de wensen, voorkeuren en eisen die opkomen uit de praktijk te combineren om te komen tot de beste toegang tot dit soort diensten en producten.  Je bent hierbij de centrale gesprekspartner waarbij je alert bent op kwaliteit en prijs;
  • Je bent actief met initiatieven die de naamsbekendheid van Taxperience ondersteunen. Denk hierbij aan marketing activiteiten, in samenwerking met het externe marketingbureau, om zo tot een effectieve communicatie richting de buitenwereld te komen.  In een bredere context weet je de juiste data uit de organisatie op te halen om hier mee aan de slag te gaan;
  • Samen met de (senior) professionals die actief zijn in de adviespraktijk geef je support bij het maken van jaarplannen. Je ondersteunt de professionals waar nodig bij het formuleren van individuele ambities en de vertaling naar een collectieve gedachte.  Je treedt hierbij coördinerend en beherend op, met begrip en inlevend vermogen.  Je werkt natuurlijk samen met de partnergroep en HR collega;
  • Je speelt verder ook een actieve rol bij het onderhouden en verbeteren van het internationale netwerk van buitenlandse collega-advieskantoren met wie intensief wordt samengewerkt. Samen met hen geef je initiatieven vorm en wissel je gedachten uit over verdere uitbreiding.  Ook houdt je je bezig met de diverse (inter-)nationale rankings en award initiatieven van Taxperience;
  • Waar nodig en opportuun ben je samen met je collega’s van Finance de interne en externe vraagbaak voor financiële aangelegenheden, bijvoorbeeld ten overstaan van de partnergroep, voor collega’s, banken of andere stakeholders. Je let samen met je Finance collega’s op belangrijke deadlines en andere key momenten die in ogenschouw moeten worden genomen.  Ook houdt je je samen met Finance bezig met het voorbereiden van budgetten, prognoses en interne doorbelastingen, zeker als het gaat om jouw ‘area of expertise’.  Tot slot ondersteun je je Finance collega’s op het vlak van het samenstellen van managementinformatie en -rapportages (PowerBI) en dan met name voor de vertaalslag tussen wensen en ideeën van de partnergroep en de deliverables uit ‘Finance’;
  • Je bent actief betrokken bij het beheren en verder verbeteren van de ERP/CRM omgeving zoals die wordt gebruikt. Je bent hierbij kien op het gebruikersgemak voor je collega’s en je weet dit waar nodig te vertalen in verdere optimalisatiewensen;
  • Je bent actief bij het organiseren van bijeenkomsten die ofwel de eigen praktijk betreffen of bijeenkomsten die externe ‘airtime’ genieten, zoals events voor klanten of buitenlandse kantoren. Je borgt zaken als planning, kwaliteit, uitstraling en kosten en waar nodig ook praktische zaken als opkomst, agendering, notulering en het later (laten) opvolgen van actiepunten;
  • Je bent actief in het kader van de juiste en up to date juridische structuur voor de organisatie en weet zo de juiste stappen te bepalen of zelf te nemen;
  • Je bent coördinerend en beherend actief op het vlak van diverse compliance voorschriften en procedures waar Taxperience rekening mee moet houden. Denk in dit kader aan voorschriften en procedures in het kader van de WWFT, DAC6, UBO regels, de NOB, de KNB etc.

Hoe ziet de nieuwe Manager of Operations eruit?

Zoals gezegd, voor deze boeiende en vooral diverse positie is Nikkel at Work op zoek naar het spreekwoordelijke Zwitserse zakmes.  Als jonge en enthousiaste zakelijk professional ga je met een gezonde en frisse kijk op de genoemde gebieden je eigen rol verder vormgeven.  Je wil graag en goed meters maken waarbij je je steeds blijft ontwikkelen.  Ook weet je handig en op gepaste wijze om te gaan met de verschillende belangen binnen en buiten de organisatie.  Door je natuurlijk constructieve houding weet je draagvlak te creëren.  Je gaat verantwoordelijkheid en ownership niet uit de weg en loopt over van initiatief en dadendrang.  En je wordt uitgedaagd door een setting waarin geldt dat hoe meer vlieguren je maakt, hoe meer verantwoordelijkheid je naar je toe kan trekken.

In aanvulling gelden nog de volgende vereisten:

  • Je hebt je opleiding op WO of HBO niveau afgerond of beschikt over een vergelijkbaar werk- en denkniveau;
  • Je beschikt over minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare werkomgeving waarin dienstverlening hoog in het vaandel staat;
  • Je bent analytisch sterk, communicatief vaardig en je kunt goed luisteren. Het kost je verder weinig moeite om een bedrijfsvoering te doorgronden en met verkregen inzichten aan de slag te gaan.  In dit kader heb je een brede interesse en ben je bereid om die interesse aan het werk te zetten;
  • Je bent gewend om op een integere en discrete manier te werken en in dit kader ben je mens- en organisatiesensitief. Ook werk je graag in een internationale setting;
  • Je werkt gestructureerd en procesmatig, bent gewend aan pieken in je workload en vangt deze met een rustige werkhouding op. Je kunt goed prioriteren, ook door goed door te vragen en te luisteren bij problemen, vertraging of weerstand;
  • Je weet goed om te gaan met MS Office applicaties en hebt een bovengemiddelde affiniteit met of interesse in digitalisering, ICT en ERP/CRM. Ervaring met PowerBI, Hubspot en/of Business Central is een mooie pré;
  • Je beheerst het Nederlands en Engels op voldoende niveau, in woord en geschrift.

Wat heeft Taxperience jou te bieden?

Taxperience biedt jou een dynamische en nooit saaie omgeving waarin je je als Manager of Operations zeker niet hoeft te vervelen.  Je wordt gezien door iedereen in de organisatie en gewaardeerd om je waardevolle en diverse inbreng.

Daarnaast biedt Taxperience je:

  • Een uitstekend salaris, dat past bij je achtergrond en ervaring, toegang tot een bonusregeling en een competitief pakket aan overige arbeidsvoorwaarden, met een flexibele insteek;
  • 25 vakantiedagen op jaarbasis (FTE);
  • Een goede pensioenregeling;
  • Een professionele en gezellige werkomgeving met oog voor een gezonde balans tussen werk en privé;
  • Een uitdagende toekomst binnen een organisatie die een ambitieus groeiscenario heeft uitgetekend;
  • En tot slot, leuke collega’s en zeker ook leuke kantooruitjes!

Afsluitend

Heb jij ambitie?  Wil jij vooruit?  Hou je van aanpakken, ondernemen en vernieuwen?  Doe je graag waar je goed in bent?  En wil je daar nóg beter in worden?  En wil je je bovenal inzetten om Taxperience op een nog hoger niveau te brengen dan dat het nu al is?  Dan ben jij de ideale nieuwe Manager of Operations voor Taxperience en rest je niets anders dan contact op te nemen met Sam Abbing van Nikkel at Work via 06 3036 8851 of sam@nikkelatwork.nl of via onderstaand antwoordformulier/

Interesse?

Vul je gegevens in onderaan de vacature.

Voor vragen of meer informatie kan je contact opnemen met Sam Abbing (06-3036 8851).