Vacature:

Inleiding

Lijkt het jou wat om de verantwoordelijkheid te dragen over het inregelen van het internationale transport van high end meubels, accessoires en verlichting? Dan heeft Nikkel at Work voor jou de ideale functie beschikbaar als Distributie & Export Medewerker bij onze klant, een wereldwijde speler op het gebied van woninginrichting, gevestigd in Noordwijkerhout.

Over onze klant

Onze klant is wereldwijd een naam en een begrip.  Van Amsterdam tot New York, van Buenos Aires tot Bangkok, overal levert onze klant verlichting, meubels en woonaccessoires vanuit de visie dat in een rationele wereld meer plaats is voor emotie en sfeer.  Het bedrijf bedient retailers, projectinrichters en distributeurs maar ook hotels en restaurants verwennen hun gasten graag met de prachtige interieurs van onze klant.

Bij dit bedrijf werken ruim 160 collega’s op het hoofdkantoor, in het magazijn van 35.000 m2 en in de showroom van 4.000 m2.  Ook is er een vestiging en een magazijn in de VS.  De sfeer binnen dit bedrijf is te omschrijven als informeel en transparant.  Het is een platte, laagdrempelige organisatie met korte lijnen waar je veel ruimte krijgt om je eigen ideeën en aanpak te etaleren.  Er wordt veel waarde gehecht aan gedrevenheid, ownership en een no-nonsense mentaliteit!

Wat ga je doen als Distributie & Export Medewerker?

Als Distributie & Export Medewerker krijg jij de verantwoordelijkheid voor de planning van de uitgaande goederen via weg-/lucht-/zeevracht, inclusief bijbehorende transport en douanedocumenten naar binnen- en buitenland.  Gebruik makend van jouw analytisch vermogen en sterk ontwikkelde vaardigheden op het gebied van planning en organiseren, combineer je de zendingen.  Dit uiteraard terwijl je rekening houdt met het soort product, de aflevertermijnen en de bestemmingen.  Je komt te werken in een team van 4 personen, met wie je intensieve contacten zal gaan onderhouden met inkoop, verkoop en de magazijnoperatie.

Je dagelijkse werkzaamheden bestaan uit:

  • Het beoordelen van vervoersaanvragen, verkooporders, backorders en retouren op juistheid en volledigheid. Daarnaast het aanvullen van ontbrekende gegevens;
  • Het opzetten van de exportplanning via weg-/lucht-/zeevracht in samenwerking met interne afdelingen en de vervoerders;
  • Het opmaken van handelsovereenkomsten en het controleren van douane-, export- en begeleidende documenten, middels douanesoftware en rekening houdend met wet- en regelgeving;
  • Het berekenen van kosten, marge en aanvragen van prijzen bij binnen- en buitenlandse vervoerders;
  • En het correct verwerken van de zending-administratie, voorraadmutaties en binnenkomende facturen van transporteurs.

Wanneer ben jij de ideale Distributie en Export Medewerker?

Naast jouw kerncompetentie plannen en organiseren, ben je communicatief vaardig, stressbestendig, besluitvaardig, accuraat , nauwkeurig en analytisch. Daarnaast beschik je over:

  • Een afgeronde MBO/HBO-opleiding, het liefste in de richting logistiek/transport;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met administratieve logistieke werkzaamheden;
  • Ervaring met internationale transporten en de daarbij behorende export documenten zoals certificate of origin, letter of credit, bill of lading;
  • Kennis van douane- en internationale vervoersregelingen en wetgeving;
  • Een afgeronde cursus basis declarant is een pré;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (Duits is een pré);
  • Kennis van ERP systemen, bij voorkeur Microsoft Dynamics 365 Business Central;
  • Goede kennis van Excel en Word en bij voorkeur 40 uur beschikbaar.

Wat hebben we jou te bieden?

Je gaat onderdeel uitmaken van een ambitieus en hard groeiend bedrijf, waarbinnen een gedegen toekomstvisie is doorgevoerd binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Het hoofdkantoor in Noordwijkerhout straalt internationale allure uit en heeft een inspirerende werking op de inmiddels ruim 160 betrokken en enthousiaste medewerkers. Naast een marktconform salaris kun je uitkijken naar:

  • Een bonus, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en een goede pensioenregeling;
  • Een reiskostenvergoeding;
  • 26 vakantiedagen op fulltime basis;
  • Elke dinsdag een gezonde snack en elke donderdag een gezamenlijke lunch;
  • De mogelijkheid om nieuwe ideeën uit te werken en te groeien binnen een groeiende organisatie.

Spreekt dit je aan en krijg je meteen al zin om je eigen carrière naar een nieuwe werkgever te exporteren?  Neem dan contact op met Sam Abbing van Nikkel at Work, via + 31 6 3036 8851 of sam@nikkelatwork.nl.

Interesse?

Vul je gegevens in onderaan de vacature.

Voor vragen of meer informatie kan je contact opnemen met Sam Abbing (06-3036 8851).